Vinterjacka!

lauren
Även om jag skulle döda för att gå klädd såhär hela vintern håller det inte riktigt... (Ralph Lauren)

Vintern slog till över en natt och vips så var min ofodrade bomullskappa från H&M obefintligt värmande.
Jag beöver hjälp! Har en gång för alla bestämt mig för att köpa en varm, praktisk jacka, och inte låta utseende gå före funktion... Har alltid tyckt att Sveas parkas med hand ritad flagga och märke är så bedorande gullig!
Canada Goose skulle jag aldrig överväga, och Woolrich spelar inte i min liga. Nåt jättetält à la Fjällrävens senaste brat-fluga vet jag inte om jag skulle gilla... sedan när är föressten vinterjackan en status-symbol? Galet.
Vad känner ni inför vinterjacka? Kommentarer är ett öppet diskussionsforum i frågan.


Kommentarer
Postat av: Jenny

att hitta den perfekta vinterjackan är nästintill omöjligt enligt mig. det som man kanske ska tänka på att det ska passa ens kläder+skor gällande färg och stil. sen är ju längden något annat att tänka på, tycker själv det är snyggast med en halvlång.

Postat av: hotspot

Stora dunjackor och parkas kommer aldrig att bli snyggt om man inte kör på den "fräscha friluftslooken" som är åååhh så tråkig. Men vad gör man då i ett polarland som sverige? Personligen har jag vägrat stora fula bylsiga jackor i flera år och kört på kappa eller pälsjacka (som fakstiskt är ett bra alternativ) inte lika varmt och praktiskt men mycket mer "fashionable"

2005-11-18 @ 07:53:21
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Anna

Det är jätte svårt med vinterjacka. Men jag har en peak snowball jacka från förra året som jag har när det är riktigt kallt. Sen när det inte alltför kallt har jag en svart kappa från Sisters :D

2005-11-18 @ 16:00:28
Postat av: Julia

Man kan alltid make anything work. Bara det matchas rätt, och passar!
Peak snowball har jag sett innan, den sitter snyggt och känns ganska retro i sin klassiska dunjacke-modell!

2005-11-18 @ 17:10:37
URL: http://obsession.blogg.se
Postat av: Camilla

hihi ,jag menar att du ska skriva de 10 bästa bloggarna enligt digsjälv!

2005-11-20 @ 23:05:21
URL: http://stilic.blogg.se/
Postat av: emmelie

Jag säger bara pälsjacka. Såg en underbar rävjacka på en tjej i min ålder idag. Har bestämt mig! har tvekat länge med äkta päls.. Min mormors bruna mink ska sys om!
Vad tycker ni?

2005-11-26 @ 00:03:21
Postat av: Amanda

Jag har precis samma problem, vill helst inte köpa en jacka över 3000 kr, och jag hittar ingen alls jag vill ha.

Såg en jättefin Woolrich-dunparka i Cosmopolitans oktobernummer, men jag har inte fått tag i den..
Någon som vet var man kan hitta den?

2005-11-29 @ 22:07:22
Postat av: Julia

Om det är woolrich lär den kosta mer än 3000:-...de billigaste, dvs. barnmodellen, kostar några j´hundringar över 3000:-!

2005-12-01 @ 00:20:45
URL: http://obsession.blogg.se
Postat av: emma

jag har fjällräven och är inte en brat. vi bor som sagt var i norden :S så jag tycker att insidan spelar mer roll än jackan på vintern... huvudsaken är att man är varm.

2005-12-02 @ 21:45:46
Postat av: Julia

hmm... väl talat!

2005-12-04 @ 12:42:39
URL: http://obsession.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback