Tillbaks till ruta 1!

Mode
Att 90-talet är påväg tillbaka är ju ganska logiskt, eftersom allt mode verkar gå igen; två årtionden efter årtiondet är det tillbaka, och hetare än någonsin. jag har aldrig riktigt förstått mig på när vuxna klagar över att samma mode går om igen, och att "det var ju precis så här jag såg ut när jag var 16", men nu när 90-talet knackar på dörren börjar man fatta...
Hela min livstid, (förutom den som tog plats under 90-talet) Har jag understrukigt hur mkt jag avskyr 90-tals kläderna, det tråkiga färgerna, minimalismen, det äckliga syntet materialen, eller skabbiga blommönstrade bomulls klänningarna, så när man började se tecken, som förra säsongens accesoarer; Fyrkantiga stövlar, "tagg diadem", (skrev en insändare till Fredag om detta för ett tag sedan...) Började paniken komma krypande; Dehär är alltså vad jag kommer ha på mig om något år... Kolla bara in
Marc Jacobs kollektion , med de plastiga materialen, gråa nyanserna, fula slip-in pumpsen i lack, så ser ni vad jag menar!
Jaja, goes around comes around, I guess!

Dagens...
Vit H&M tunika
Ljus-blåa superslimkim Nudie med själv-slit
Mormors perfekta skinnstövlar i en underbart ljub-brun nyans
Hjärt örhängen med blå stenar
massa boho armband
hjärt kolckan

Ikväll...
Dubbel avsnitten av Desperate housewifes! Oh GOD vad spännande, skit samma att jag ska upp kl.6 imorgon för att vandra i skogen - det här skulle jag aldrig missa!
Och appropå det, visst är Eva Longoria (Gabrielle) Fruktansvärt het, men hon utnyttjar inte sitt utseende på ett bra sett, hon ser bara tråk-snygg ut! Typ; långt hår i snedbena, klassiskt snygga, tajta kläder... Hon vågar liksom inte utforksa någonting nytt- kanske borde hon understryka sina Latino-rötter på ett bättre sätt? Och som jag brukar säga - för vackert kan lätt bli väldigt tråkigt.
Här är hon 2001...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback