Burberry prorsum.

Som många säkert redan vet - efter alla dessa intervjuer featuring Christopher Bailey var Burberry för några år sedan på väg mot en säker undergång. De enda som använde deras produkter var fotbollshuliganer och snobbiga gamla tanter som inte visste bättre... men sen Christopher Bailey came along för att lansera sin första kollektion våren 2002 och har de senaste säsongerna levererat klockrena kollektioner.

Det känns som varje visning är ett så perfekt nästa steg i utvecklingen för märket som ofta inehåller en helt ny färgskala men ändå känns så rätt. en aha - upplevelse varje gång!

Det var när Kate Moss öppnade Baileys kollektion våren 2004 som hela modevärlden förstod vem han verkligen var och vad han kunde åstadkomma och våren 2005 var det Gemma Ward som stoltserade med sin porslinsmönstrade Burberry trenchframsidan av svenska ELLEs mode bibel. Det var ett faktum - Christopher Bailey is a genious!

Här är lite av det snyggaste från hans senaste kollektioner;
  • s/s-05 känns fortfarande skrämmande aktuell. Sno stilen från Baileys killar med randig tee och lager på lager - idag hetare än någonsin, preics som de mängder av söta klänningarna i underbara mönster (kolla in capen!)och färger (nude colors är ju som konstaterat helt rätt). Otroligt lyckad blandning av skrikiga accenfärger, grafiska mönster och de mesigaste pasteller och blommor.



Kommentarer
Postat av: Emilee

Trenchcotarna med päls på är så underbart snygga!

Postat av: sweet

Jag var helt kär i hans höstkollektion 2005. Jag planerade att coppa allt, men jag vet inte om det gick så bra. När jag tänker tillbaks på hösten som varit.

2006-03-13 @ 18:15:48
URL: http://sweet.webblogg.se
Postat av: Milla

Jag säger bara våren 2005, wow!

2006-03-15 @ 14:39:48
URL: http://pouchic.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback